tirsdag 9. februar 2016

Gammelt bilde

Oppgave: Ta med et gammelt bilde familien din har, og retusjer det slik at det ødelagte deler fikses.


Orginalt bilde


Retusjering 1
Her har jeg fokusert på den øverste delen av bildet. Jeg har fjernet tapen, konstruert ett nytt hjørne oppe til venstre og fjernet flekkene. Siden det var så mye misfarging over strømledningene, måtte jeg konstruere nye.

Retusjering 2
Her har jeg fjernet tapen nederst på bildet. Jeg måtte rekonstruere deler av hjulet til venstre fordi at tapen skapte forstyrrelse i måten lyset traff hjulet.

Resultat 1
Her har jeg prøvd å skape litt sterkere kontraster, men jeg syns fortsatt at bildet er for utvasket.

Resultat 2
Her har jeg prøvd meg frem enda mer med kontrastene. Jeg liker at bildet er sepia, men jeg liker ikke de gule tonene som kommer frem.

Resultat 3
Her har jeg gjort bildet om til svarthvit. Jeg liker kontrastene i dette bildet, men jeg liker ikke skarpheten i håret til den ene jenten.

Jeg er ganske fornøyd med resultatene mine, men svarthvit bildet er det jeg liker best.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar